Jdi na obsah Jdi na menu
 


WRITING PROMPT CUBES

19. 5. 2010

PRODUKT

WRITING PROMPT CUBES

DRUH

měkké kostky s nápady jak začít větu nebo příběh

KATEGORIE

začátečníci i pokročilí, děti od 6 let

VÝROBCE

Learning Resources

CENA

312,- Kč (ke dni 16. 5. 2010)

PRODEJCE

Obrazek

Angličtina-hry

 

ObrazekPravidelně sleduji nabídku pomůcek pro anglický jazyk na http://www.anglictina-hry.cz/. Byla jsem velmi ráda, že jsem měla možnost vyzkoušet kostky Writing Prompt Cubes.

Nabídka kostek mne na webu na první pohled totiž vůbec nezaujala. Jenže člověk někdy rád změní názor...
 
Můj omyl č. 1: Kostky jsou malé a drahé
Sada obsahuje šest měkkých omyvatelných kostek, které jsou velice příjemné na omak. Rozměr každé kostky je 4 x 4 x 4 cm. Srovnání s velikostí běžné hrací kostky je nejlépe patrné z fotografie.  Obrazek
Cena 312 Kč se mi vzhledem k možnostem využití, které kostky skýtají, zdála přiměřená. Dalším nesporným faktem je, že se jedná o učební pomůcku trvalou a připravenou vždy k okamžitému použití. Navíc  - i děti kostky zaujaly na první pohled. A není se čemu divit! Většinou se používají při výuce různé kartičky, obrázky, stolní hry... Velké barevné kostky byly pro ně zase něčím novým.
 
Můj omyl č. 2: Kostky nevyužiji na 1. stupni ZŠ
Po zhlédnutí fotografie kostek na webu jsem si říkala, že se jedná o učební pomůcku spíše pro 2. stupeň ZŠ nebo školy střední.
ObrazekHru jsem nejdříve zkoušela doma se svými dětmi. A ejhle! Nejedná se o nic složitého, jak se mi na první pohled zdálo! Na kostkách jsou uvedeny začátky vět, je tedy potřeba doplnit většinou jen infinitiv slovesa, podstatné jméno nebo probírané fráze typu I like... a podobně. Děti si vystačí i se základní slovní zásobou, což jsem si ověřila i u žáků 5. ročníku.
Například:
When I grow up I want to  ..... (be a doctor, travel...).
I like Maths because ... (I like counting, I like numbers...).
After school I .... (usually go out, do my HW...).
Kostky jsou sice nazvány Writing Prompt Cubes a jsou primárně určeny pro rozvoj psaní u starších dětí, ale mně velice dobře posloužily i u mladších žáků k rozvoji mluvních dovedností. Nejeden učitel zajásá nad jakoukoli aktivitou, která motivuje žáky k  mluvení!
 
Můj omyl č. 3: Využití kostek je omezené
Již z předešlého bodu je jasné, že kostky neslouží jen k rozvoji psaní. Jaké jsou tedy možnosti?
  1. Dítě si hodí kostkou – dopíše příběh, který začíná slovy uvedenýmiObrazek na kostce (pro starší děti). Každý žák má tedy své zadání, svůj počátek příběhu.
  2. Žáci ve třídě mohou dopsat i příběh dle jednotného zadání. Je zajímavé potom sledovat, kolik různých příběhů se začne odehrávat.
  3. Dovyprávíme příběh jako štafetu – každý řekne jednu větu (pro starší děti).
  4. Dokončíme větu (mladší žáci). Každý žák si vybral barvu kostky a dokončil větu, která mu padla na kostce. Další variantou může být, že všichni žáci ve skupince dokončí stejnou větu.
  5. Přiřazování (mladší žáci) - připravíme si vždy 6 lístků s možnostmi odpovědí shodné barvy s kostkou. Např. na červené kostce je začátek věty: WHEN I WAS AT THE ZOO I SAW...., na lísteček napíšeme např. a big tiger / a funny monkey / a lot of people there apod. Každý žák si vybere kostku a lístečky příslušné barvy. (Na každém lístečku mám napsáno minimálně pět různých možností odpovědí). Po hodu kostkou, přiřadí lístek se správnou odpovědí. Mladším žákům tato aktivita velmi pomáhá před samotným mluvením, poskytuje jim jakousi databanku odpovědí. Později jsou tak žáci schopni odpovídat zcela samostatně a dokončovat tak věty či krátké příběhy dle své fantazie.
  6. Sehrajte scénku - Každá dvojice nebo menší skupinka si vybere barvu kostky a poznamená si počátek věty, která jim na kostce padne. Jejich úkolem je si připravit scénku na dané téma. Procvičí si tak i tvoření otázek a záporů. Např. na kostce padne THE SUBJECT I LIKE THE BEST IS... Žáci si tedy připraví rozhovor o oblíbeném/neoblíbeném předmětu.
  7. ??? - pokud vás napadnou další možnosti využití, můžete je připsat do komentářů. 

Závěrem:

  • ObrazekKostky vedou k rozvoji psaní, ale také si děti rozvíjejí mluvní dovednosti, opakují naučené fráze a slovní zásobu. Žáci odpovídají dle své úrovně, buď pár slovy nebo několika větami.
  • S kostkami může pracovat jednotlivec, páry či skupinka dětí. Můžeme tak snadno zabavit ryhlejší žáky ve třídě, ale také se dají skvěle využít při jazykových rozcvičkách na počátku hodiny (warm-up acitivities).
  • Během hry je legrace, což je vždy silný motivační prvek, který podněcuje další učení.
  • Pomůcka nezabere příliš místa a je připravena okamžitě k použití.
  • Kostky jsou využitelné na 1. i 2. stupni ZŠ, u středoškoláků i v kurzech pro dospělé. 

Další informace a možnost zakoupení pomůcky  Obrazek

Další kostky v nabídce:

 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář