Jdi na obsah Jdi na menu
 


Po stopách historie

7. 4. 2015

Dne 4. června se zúčastníme školního výletu, ale přípravy na něho vypukly již nyní.

FOTOGALERIE ZDE:

FOTKY Z VÝLETU ZDEsmiley

 

Plánovaný výlet:

 

Činnosti před výletem:cimg0055.jpg

  • seznámení se spisovatelem J. Verne a jeho knihami
  • četba ukázek z knihy Dvacet tisíc mil pod mořem
  • zkonstruování vlastního vynálezu, jeho výroba a propagace (návrh plakátu, popis, co vynález umí)
  • přiřazování názvů knih J. Verna
  • sběr informací o spisovateli
  • čtení s porozuměním zaměřené na technické vynálezy, např. o ponorce, o vynálezu žárovky apod.
  • četba o Františku Běhounkovi a vzducholodi Italia

...............................................................................................................................

7.dubna 2015

ČJ:

  • Děti čeká úvodní dopis, ve kterém se dozvídají, že se vypraví cimg0057.jpgnejen do historie a vydají se po stopách jednoho slavného spisovatele. Jeho jméno jsme si pomocí matematické šifry vyluštili. Už víme, že je to JULES VERNE. Zkusili jsme si tipnout i jeho národnost.
  • Řekli jsme si, že psal tzv. sci-fi žánr a co to znamená.
  • Ve slohu jsme se zaměřili na vynálezy, které nám změnily život. Vyprávěli jsme si bez čeho se dnes již neobejdeme a proč. Vedly mobily, tablety, ale také praktické věci, např. myčka, pračka ... Zkusili jsme popsat i předmět, který považujeme za nezbytný. Většina žáků však volila téma č. 2. Zahráli si, jako správní badatelé a výzkumníci, na sci-fi spisovatele a vymysleli si svůj nový vynález. Popsali k čemu slouží a jak vypadá. A musím říci, že před fantazií dětí jsem opravdu žasla. No a protože vynálezy děti zaujaly, tak si ten svůj v pracovních činnostech ve čtvrtek cimg0086.jpgvyrobí. Už se moc na ně těším :-)).
  • Když jsme si své práce četli, došlo na zajímavou diskuzi, že každý objev může být zneužit. Tím jsme se opět vrátili na začátek, kdy J. Verne taktéž před tímto nebezpečím varoval. Uvedli jsme si i příklad, že např. počítač je fajn věc, pokud ho použijeme ke hledání informací do školy, ale neměli bychom u něho trávit hodně času.

 

Ma:

  • V matematice jsme řešili zajímavou úlohu, kdy podle legendy vynálezce šachovnice si svou odměnu nechal zaplatit zrnky rýže a to tak, že na každém dalším poli se jejich počet zdvojnásobil.  Více zde. Úkol pro výzkumníky je, aby se pokusili přečíst číslo, které vyjde na posledním poli. Sice už víme, že je to tolik rýže, že by se nevypěstovala ani za 80 let na celé planetě, ale přečíst to číslo, jsme si zatím netroufli :-)) . Tak komu se to podaří? (18.446.744.073.709.551.615)

 

Co dále?cimg0054.jpg

Děti mají výzkumný list. Jejich úkolem je najít odpovědi v knihovně, na internetu, v knihách ... Např. co je to sci-fi, zavzpomínat, zda již viděli nějaké filmy či četli knihy s touto tématikou a také vyplnit kartu o spisovateli.

Milí výzkumníci, přeji Vám hodně úspěchů a již nyní prozradím, že na Váš čekají další úkoly. A nezapomeňte také hledat knihy, které Jules Verne napsal.

 

8.dubna 2015

ČJ:

  • V učebnici nás čeká článek o vzducholodi Italia. Víte, co je to vzducholoď? A jak třeba souvisí vzucholoď Italia se jménem Františka Běhounka?  Více se můžeš dozvědět třeba zde.

 

17.dubna 2015

Připravili jsme malou výstavku našich vynálezů, která obsahovala samotný vynález, plakát a popis důležitých vlastností vynálezu, tedy co umí, jaké jsou jeho přednosti.

Fotogalerie zde.

 

Konec dubna:

Ve slouhu jsme tvořili vyprávění k příběhu s létajícím balónem.img_20150521_091112.jpg

 

Květen:

Hrajeme si na výzkumníky i v matematice. Zkoumáme data, třídíme je, zapisujeme, organizujeme, vytváříme piktogram a sloupcový graf.

Fotogalerie zde

Článek zde:

 

Červen:

Naše práce se zúročila expedicí po stopách historie, tedy výletem do Světa techniky, který jsme si užili. Zkoušeli jsme různé trenažéry, prošli jsme si ponorku, vyfotili jsme se u Julese Verna, tkali jsme na stavu a .... prostě toho byla spousta.

FOTKY Z VÝLETU ZDEsmiley

cimg0045--1------kopie.jpg