Jdi na obsah Jdi na menu
 


Píšeme detektivní příběh

13. 3. 2015

Píšeme detektivní příběh aneb novinky ve IV.C

 

Vězte, že pořád se něco u nás děje, jen tak nějak není moc čas o tom všem cimg0031.jpginformovat...

Například v  lednu jsme si udělali malý novoroční projekt, pak děti nadchlo tvoření s tučňáky.

V matematice jsme si vytvořili Sonobovu krychli a věnovali se hrám s Mobbiovým proužkem.

V   březnu přivoláváme jaro jak se dá :-)).  Tvoříme sněženky a ovečky s dřevěnými hoblinkami.

Od počátku školního roku se věnujeme našim nejstarším českým pověstem (čteme je, posloucháme, díváme se na videa, ilustrujeme, hledáme odpovědi na otázky, vyprávíme ...). 

Psali jsme i příběhy na využití obyčejných věcí kolem nás, ale hledali jsme jim neobyčejné využití, což se dětem taky náramně povedlo. 

 

cimg0036.jpgNyní jsem našla soutěž pro děti, kterou pořádá Creative world v Praze.  Soutěž je pořádána ke Dni učitelů, ale musejí ruku k dílu přiložit děti z celé třídy. Úkolem je napsat detektivní příběh. Vím, jak děti rády příběhy tvoří, proto mne ani nepřekvapilo, že výzvu přijaly za své.  Výhrou v soutěži je výlet do Creative world pro celou třídu. A to je tedy výzva!cimg0044.jpg

Ze dne na den děti vytvořily příběhy, ze kterých jsme demokraticky vybrali dva (Ztracená myšlenka a Ukradené slepice) a rozhodli se je ilustrovat tak, aby opravdu byla zapojená celá třída. Každý dostal jeden filmový snímek formátu A4 a část textu k ilustraci. Nezapomněli jsme však pochválit ani ostatní příběhy (Od Matěje, Verunky, Bereniky, Barušky ...), protože byly taky moc hezké. Moc bych Vám přála zažít s námi l ten tvořivý duch, který ve třídě panoval...  Práci jsme si náramně užili. 

 

Hotové příběhy k prohlédnutí zde:

img001.jpgimg007.jpg

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Držte nám pěsti (pro štěstí), aby snaha dětí byla odměněna tak, jak si přejí. No a pokud vše dobře dopadne, zpráva o našem tvoření bude mít i pokračování ... A věřte, že bychom ho dopsali moc rádi. smiley

 

Co vše jsme se učili

  • napsat detektivní příběh, ve kterém jde o určité napětí a řešení záhady
  • co je to autorské čtení (příběhy četli jejich tvůrci a náležitě si to užili)
  • demokraticky vybrat nejlepší práce
  • ocenit práci dětí ve třídě
  • přijmout i dobře míněné rady kamarádů a někdy i kritiku např. za nesplněné zadání apod.
  • vytvořit k části textu odpovídající ilustraci
  • práci dokončit
  • podílet se na práci pro celou třídu

 

Tady jsou tvůrci s příběhem skoro přes celou třídu :-)).

cimg0047.jpg

Fotogalerie prací dětí a další fotky zde:

Příběh Ukradené slepice  jako film zde:

Příběh Ztracená myšlenka jako film zde: